Сучасна
сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати
головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного,
морального, інтелектуального та фізичного розвитку підростаючого покоління. Конституційним
обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.
Законом
України «Про освіту» на батьків покладено відповідальність за фізичне здоров’я і
психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.
Від сім’ї починається шлях до пізнання світу, свого ставлення як особистості , шлях
до шкільного навчання. І вже тоді життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два
досвіди : сім’я і навчальний заклад .
Основними
завданнями родинного виховання в школі є формування в учнів моральних якостей,
естетичної культури, трудових навичок , патріотичних почуттів, готовності до захисту
рідної землі.
Педагогічний
колектив гімназії №32 м. Полтави головними завданнями в роботі з сім’єю визначає:
·
Пропагування педагогічних знань , що зумовлює підвищення
рівня педагогічної грамотності батьків;
·
Організацію заходів, які допоможуть батькам набути
умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;
·
Впровадження форм роботи із сім’єю які сприятимуть
гуманізації взаємовідносин, «педагоги – батьки».
Батьки
і вчителі мають стати партнерами у творчому процесі виховання учнів.
План проведення
педагогічної ради Полтавської гімназії №32 «Родинне
виховання: грані співпраці»
1.«Родинне
виховання в системі роботи Полтавськоїгімназії №32».
Доповідь
заступника директора з ВР Краснокутської О.Г.
2.
«Взаємодія батьків учнів і педагогів у формуванні оптимально сприятливих умов
виховання.
Виступ
класовода 3 – В класу Костенко О.В.
3.Патріотичне
виховання як один із напрямків родинного виховання.
Виступ
класного керівника 6 – А класу Дінець О.О.
4.
«Роль співпраці учнівського, батьківського колективу у формуванні всебічно –
розвиненої особистості».
Виступ
класного керівника 11 – Б класу Громеко Н.І.
5.Батьківські
збори – невід’ємний аспект у реалізації виховних завдань класного колективу.
Виступ
класного керівника 5 – А класу – Сушко Н.А.
6.
«Стилі виховання в родині» соціально – педагогічне дослідження.
Виступ
соціального педагога Олефір Г.В.
· Система гуманізації
взаємин «Педагоги – батьки» передбачає спільне вирішення навчальних та виховних
питань . Найвищим її органом є загально – шкільна конференція,
на якій присутні представники батьківських колективів усіх класів, представники
учнівського самоврядування, педагоги.
· Наступним етапом взаємодії
педагогів та батьків є класні батьківські збори. Перелік питань, що виносяться
на батьківські збори, передбачають обговорення проблем життя класного та
батьківського колективів, взаємообмін думками, ідеями. Пріоритетними питаннями на батьківських зборах є
питання здорового способу життя, профілактика негативних явищ серед
неповнолітніх.
· В гімназії розроблено
Програму роботи педагогічного клубу для батьків «Родинна просвіта». Робота
клубу для батьків забезпечує заняття чотирьох секцій, які відповідають віковим
особливостям дітей: 1 – 4, 5 – 6, 7 – 8, 9 – 11 класи.
· У разі необхідності батьки
можуть отримати допомогу соціального педагога або психолога. |